Bapabapa

Hej alla!

Sitter och lyssnar på NYD (New York Dolls). Sitter även och funderar på hur det hade varit att leva på 70-talet? Helt  mirakulöst, I guess. Äsch, jag vet inte. Hur som helst hade jag i så fall stått längst fram på New York Dolls spelningar.
Låten trash, och looking for a kiss är mina favoriter. De låtarna kan ni hitta på deras skiva "rocknroll" från 1994.
Det som är så roligt med band som är jättebra på 70-talet men som inte riktigt fattar att det är dags att lägga av när deras kroppar är över 50 och skriker "sluuuta", utan fortsätter ända tills idag.
Oftast förstör dom då både sig själva och musiken dom skapar. 
Nu var det visserligen inte riktigt så det gick till när det gäller NYD, utan de splittrades ju faktiskt i slutet av 70talet(?), och blev ett helt band igen så sent som 2004. Då är det en helt annan grej tycker jag. Dom fick inte riktigt chansen att visa vad de gick för på 70 talet, eftersom det var ett band i bara några år.
Och jag kan ärligt säga att jag tycker inte alls att  Rolling stones ska lägga av heller, dom är grymma än idag. Förutom att Keith Richard kanske inte är i sina bästa dagar. Haha. Jag minns förra året, eller nej, var det förrförra året? Hmm. Hur som helst  så minns jag  när jag och min kompis Malin var och tittade på Rolling Stones då de spelade på ullevi. Keith Richard mådde inte bra alltså;P. Och jag minns att vi gick ut med en gubbe som var i deras ålder och han hade tydligen varit på flera konserter med dom, och det enda han sa efter konserten var: "nu är jag lika trött som Keitch Richard är gammal". Med andra ord var inte vi dom ända som oroa oss för att han skulle ramla av scenen.
...

Den där cykeln som jag fick igår, var ju inte så fin som jag trodde. Blev lite besviken faktiskt. Men den får duga tills jag hittar en annan;) Nu ska jag titta lite TV, vi hörs säkert sen.

puskra
IDA

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0