Sjukanmäld

Idag vaknade jag 07:30, min buss går till jobbet 07:20, huvudet hängde inte riktigt med så jag sjukanmälde mig.
 
Jag tänkte istället springa bort till gymmet och träna, och så tänkte jag även hinna med att fixa här hemma. Jag ska vika tvätt som jag tvättade igår och så ska jag göra ett röj i köket för jag fick massa nya coola glas av mamma som ska få plats i glasskåpen.
Tror jag sticker och tränar runt 15, för klockan 17 så ska pappa komma hit och lämna en gammal crescent damcykel. Jag har velat ha en sån jättelänge, och så när jag var och hälsade på hemma hos dem (mina föräldrar) häromdagen, så frågade pappa:
-Ida ska du ha kvar din cykel som står här hemma?
-Nej, sa jag. Jag ska köpa en gammal damcykel på någon loppis, eller marknad.
-AHMEN! Varför har du inte sagt det innan? Rune (pappas gammla farbror) har ju hela sitt garage fullt av cyklar det är bara att åka dit och välja en.

Shithallå. Så gött! Jag ska börja cykla överallt.

Idag slutar natasha jobba klockan 21:00, och jag tänkte laga någon god mat tills dess, bara jag lyckas övertala Alex att vi ska sova hör istället för hos honom :-P
Har ni några förslag på goda maträtter till budgetpris? (Det är mindre än två veckor kvar till lönen, vilket betyder att jag inte har några pengar kvar.)




Ida ska få en cykel idag:)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0